Infographic Mobiel Online

Tags: , , 27 februari 2014

Het gebruik van internet op mobiele apparaten begin 2014

25% kans dat je deze infographic op je mobiel probeert te bekijken.
90% kans dat je nu je tablet of laptop erbij pakt.
57% kans dat je deze infographic niet aanraadt bij je vrienden.

Internet via het kleine mobiele scherm stijgt explosief. De mobiele gebruiksvriendelijkheid van websites niet.
Is het niet zo dat je alles zou doen op je smartphone als de websites zo ontworpen en gebouwd worden dat je telefoon niet vloekend terzijde werpt en zuchtend je laptop onder het stof vandaan trekt?

Stomp & De Vreede zetten de cijfers op een rijtje.

infographic mobiel online

Bekijk de infographic hier lekker groot.

Groningen Geeft Gas

Tags: , , , , , 11 februari 2014

Met beide benen nog stevig op de grond presenteren we je de campagne Groningen Geeft Gas! Een postercampagne om te laten zien hoe vanzelfsprekend we aardgas elke dag gebruiken en hoe blij (en zuinig) we mogen zijn met de winplaats.

Het rommelt in Groningen. Niet alleen in de bodem, maar ook onder de inwoners van de provincie. Mensen willen massaal weg uit de provincie, omdat het vlakke Groningse land dreigt te veranderen in een kuil. Gelukkig kan het tij nog gekeerd worden, maar dan moet Nederland wel weten welke mooie dingen Nederland deed, doet en kan doen met het Groninger aardgas. Met deze acht weken durende postercampagne willen we het nationale én het huiselijke belang van ‘ons’ gas benadrukken.

 

Je eigen tekst op je eigen poster

Voor de eerste vier weken zijn de posters klaar. En nu? Nu mag jij het zeggen. Kom op met die geniale tekst – dan maken Bureau Stokstaartje en Stomp & De Vreede iets moois van jouw idee!

 

Poster campagneweek 8| 19 maart ’14

Het is op. Dit is alweer de laatste poster in de positieve posterserie Groningen Geeft Gas! Het was voorbij voor we er erg in hadden …

Ons doel was om mensen te laten inzien dat het Groningse gas (en dus ook de gevolgen van de winning) van persoonlijk én nationaal belang is. Hopelijk heeft deze postercampagne daar iets aan bijgedragen. Wij hebben in ieder geval met veel plezier geknutseld aan de posters. En iedereen die heeft meegedacht over tekst en beeld: bedankt!

poster_06_serie_warmewoningen

Download of print hier de PDF.

 
Poster campagneweek 7| 12 maart ’14 – 19 maart ’14

Diederik Jansen kwam op Facebook met de volgende suggestie:
“Er gaat niks zonder Groningen”. Heel mooi!

Diederik, bedankt!

poster_06_serie_warmewoningen

Download of print hier de PDF.

 

Poster campagneweek 6| 05 maart ’14 – 12 maart ’14

Met dank aan Wesley Danes voor de volgende suggestie:
“Warme woningen dankzij gas uit Slochteren” gewoon omdat het bijna rijmt.

Maar wij hebben het stiekem toch laten rijmen… Wesley, bedankt!

poster_06_serie_warmewoningen

Download of print hier de PDF.

 
Poster campagneweek 5| 26 febr ’14 – 05 maart ’14

We willen niet stoken, maar …
#groningengeeftgas

Lees ook eens het artikel op De Correspondent

05_groningen_serie_poetin

Download of print hier de PDF.

 

Poster campagneweek 4| 19 febr ’14 – 26 februari ’14

Boerenkool, Thaise pindasoep, penne all’arrabbiata en thee – dit heerlijke internationale gezelschap komt klaar op Groningse waar. Pas op: HEET!

week 4 Groningen Geeft Gas

Download of print hier de PDF.

 

Poster campagneweek 3| 12 febr ’14 – 19 februari ’14

Denk ook eens aan die lekkere zoete en hartige taarten die uit je warme oven komen.
Mede mogelijk gemaakt door Groningen. Enjoy!

week 3 Groningen Geeft Gas

Download of print hier de PDF.

 

Groningen Geeft Gas – De cijfers | 11 februari ’14

Gas Groningen UIT, geld Nederland IN – Hoeveel gas geeft Groningen en wat hebben we gedaan met het geld? De belangrijkste cijfers vind je bij elkaar in deze fijne infographic.

groningen_infogas_sdv

Download of print hier de PDF.

 

Poster campagneweek 2| 5 febr ’14 – 12 februari ’14

Mmm, douchen. Lekker warm. Bijna al het douchewater in Nederland wordt met gas verwarmd.

Als je drie keer doucht (of één keer in bad gaat) verbrand je 1 kubieke meter gas (bron). Gronings Gas. Daarom deze week een warme douche, aangeboden door Groningen. Lekker soppen!

week 2 Groningen Geeft Gas

Klik op de poster voor een lekker groot formaat. Of klik hier voor de PDF. Delen? Gas geven? Ja graag! Je vindt de posters ook op Twitter en op Facebook.

 

Poster campagneweek 1| 29 jan – 5 febr ’14

week 1 Groningen Geeft Gas

Klik op de poster voor een lekker groot formaat. Of klik hier voor de PDF. Delen? Gas geven? Ja graag! Je vindt de posters ook op Twitter en op Facebook.

Een website met paskamers

29 januari 2014

Een website kun je heel goed vergelijken met een kledingzaak.

Stel je even voor. Je hebt het al zo vaak meegemaakt: Die winkel waar de “verkopers” je argwanend of zelfs afwijzend aankijken wanneer je binnenkomt. Waar een ongezellige sfeer hangt. Die winkel waar het snikheet is in de pashokjes. En de pashokjes zo klein zijn zodat  je je kont niet keren kan. Waar het licht te fel is of juist te zwak. Waar spiegels buiten het hokje staan waardoor jij in het kledingstuk naar buiten moet en daar -in het zicht van iedereen in de winkel- in de spiegel ziet wat zij al lang geconstateerd hebben: het staat je niet. Die winkel waar de kledingrekken zo volgepropt zijn dat je niks fatsoenlijk kunt bekijken zonder het tussen de andere kledingstukken uit te moeten trekken, waarbij vervolgens de helft ervan van zijn knaapje glijdt. Zo’n winkel waar de verkoper ineens iets moet verhangen of terughangen daar waar jij staat te kijken.

In zo’n winkel ben je minder geneigd* iets te passen, laat staan te kopen.
(*Pas op: understatement.)

Nee. Dan een winkel waar de verkopers geen verkopers maar dienstverleners zijn. Mensen die hun werk leuk vinden. En die je met een welgemeende glimlach welkom heten en je verder met rust laten. Waarbij ze vervolgens wel zichtbaar en ongedwongen open staan voor je vragen en hulp en advies bieden waar nodig. In deze winkel zijn de pashokjes paskamers. Ruim van opzet en uitstekend verlicht.  Als je het kledingstuk zonder het stoten van je ellebogen en zonder zweetaanvallen hebt aangetrokken kun je kiezen of je in de paskamer of daarbuiten van de spiegel gebruik wilt maken. De spiegels vervormen niet (enkel ten goede). De paskamers  zijn uitgerust met een knopje waarmee ik de winkelbediende kan aangeven dat het rokje dat ik had uitgekozen toch te groot is (of te klein …). Waarop deze direct de juiste maat ophaalt. Ze haalt niet alleen de juiste maat broek maar ook een truitje dat er veel beter bij past dan de paarse die je aanhebt. Ze biedt je ook nog een paar hakken aan die het geheel perfect afmaken (en er zo veel leuker bij staan dan je eigen afgetrapte Allstars) zodat je een totaalplaatje hebt op basis waarvan je een besluit kunt nemen over het rokje in kwestie.

pashokjes_intern

Halverwege krijg je tips en een kopje koffie (of een glaasje wijn als het tijdstip en je gemoed het toestaan).

Een winkel waar je man -die normaal gesproken buiten staat te wachten- naar binnen wordt gehaald en een kop koffie en een krant krijgt, gezeten in een toffe lederen stoel waar hij van z’n lang zal ze leven niet uit kan (en wil) komen, waardoor jij als vrouw ontspannen en relaxed je ding kan doen.

Zo’n winkel dus. Die kun je vergelijken met een goede website.

Een website waar alles ruim is opgezet en makkelijk te vinden is. Een website die je het gevoelt geeft dat je welkom bent. Een website waar je niet gestresst raakt van de hoeveelheid knopjes en keuzes.

Een website die je begeleidt door je keuzes en advies uitbrengt om je verder te helpen. Waarbij je altijd contact op kan nemen als je vragen hebt. Waarbij je niet gepusht voelt maar geadviseerd en begeleid. En waarbij je uiteindelijk gemakkelijk tot koop over kan (en wil) gaan. Zulke ervaringen zijn herhaalbezoeken waard. En zulke ervaringen zijn het delen waard.

Zulke websites – en zulke winkels trouwens ook – daar zouden we er meer van moeten hebben.